O Životě.cz
Partnerské weby

Personální ředitelka Vám napíše profesionální strukturovaný životopis na míru pracovní pozici, o kterou se ucházíte. Životopis od nás je zaručeně pozvnánkou na pracovní pohovor. Nezapomeňte ani na motivační dopis díky němu vyniknete mezi ostatními kandidáty. Píšeme profesionální životopisy a motivační dopisy, připravujeme kandidáty na pracovní pohovory.

Naše ikonka
 O Źivotě.cz
Tiráž
O Životě.cz
ISSN 1214-6668
Vydavatel:
Marketer, s.r.o.
Hledání
Zde hledá Jyxo
Přijmeme!
Přijmeme do našeho týmu redaktora či redaktorku na externí spolupráci. Volné vstupy na akce (press screeningy, koncerty, tiskovky atd. atd. atd.), volnost ve výběru témat, možnost seberealizace, není nutná praxe a není ani omezeno věkovou hranicí, důležitý je písemný projev. Práce není finančně honorována. Zn.: Mladý kolektiv :-)
Soutěž!
Soutěžte s námi o dva zcela unikátní kalendáře Simony Krainové Agent 007, nafocené ve stylu Jamese Bonda s touto přední kráskou českého modelingu. Kalendář je neprodejný, ale může viset na stěně právě vám, pokud nám napíšete svá novoroční předsevzetí a to, jak v nich pokračujete, budete pokračovat či případně na čem jste pohořeli. Dva nejlepší příspěvky odměníme Agenty! Piště na redakce@ozivote.cz.
Výherci
S potěšením oznamujeme, že prosincovou soutěž vyhrál pan František Krám z Plzně a slečna Lucie Burovská z Prahy. Oběma gratulujeme a zasíláme jim slíbená DVD Na Stojáka! A co že jste si to přáli nejčastěji k Vánocům? Drtivě převažovaly technické vymoženosti :-)


Vzduch je opět naše moře

autor : Vojtěch Pulda , vydáno : 06. 05. 2004

Jedenáctý ročník známé výstavy spojené s přehlídkou létajících strojů všeobecného letectví proběhl 1. a 2.5.2004 na letišti Praha - Letňany LKLT a v hangárech staré Aerovky.

Hned za vchodem a dlouhé příjezdové cestě byly dva hangáry poloprázdné létajícími stroji. V hangáru vlevo byly vystaveny letouny ultralightistické včetně repliky slavné BH 1. Několik známých i neznámých letadélek a jedno rogalo. Hangár po pravé ruce byl přece jen zajímavější. V prostoru hned za vraty byly vystaveny modely letadel převážně z produkce pořadatelské firmy a za nimi výstavka s fotografiemi strojů létajících v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Uprostřed byl taktéž jeden ultralight.

V pozadí stály dvě stíhačky. Jeden MiG 21 Armády České republiky a jeden stroj se třemi korunkami na boku. Do Švéda se dala usednout a vyzkoušet si stísněný pocit stíhacích letců. Docela mi chyběl měkký padák pod zadkem, který vystavovatel nepřibalil. MiG 21 byl na podstavcích a kdosi z místní staff předváděl hru hydraulických systémů ovládajících podvozek, brzdné štíty a mechanické ovládající křidélka, výškovku a směrovku.

Za těmito velikány se krčil stánek se čtyřmi nabušenými počítači s MSFS 2004 v provozu. Každý, kdo vystál frontu, si mohl vyzkoušet let s letounem po své chuti. Nezvyklé ovládání směrového kormidla kroucením joysticku působilo lehké obtíže zkušenějším simulátoristům, ale i s Extrou jsem přistál. Jedinou vadou na kráse byla pořadatelova poznámka o tom, že jsem již asi čtvrtý, který si dnes dává registračku OK-FLY. Jaké bylo mé překvapení, když jsem posléze venku uzřel Pipera se stejnou registračkou.

Venku krom zmíněného Pipera stálo ještě spoustu letadel, z nichž většina byla UL. Mezi tyto malé velikáne našeho zamračeného nebe se podařilo propašovat Z142, tří stíhací stroje, Metasokola, Zlína 526, vyhlídkovou Cessnu a Z43 a světoznámého Z37 - Čmeláka v červené kamufláži, která byla malilinkatou chybou, neb když Čmelák, tak ve žluté. Na konci plochy stála Mi 9 a průletem se předvedla Mi 28. Dále tu postávali Dva koníci, tři čtyřkolky, modelářský stánek, stánek s cukrovinkami, maringotka přestavěná na podium a zastřešená zahradní restaurace.

Samotný program se sestával z notoricky známých čísel. Let maximální rychlostí, let minimální rychlostí a několik ostrých zatáček. Výjimku tvořily již zmiňovaní Čmelák a Metasokol pilotovaný místním Vladislavem Pánkem, který ve vzduchu předváděl mnoho z umění leteckých akrobatů. Zvláštní třešničkou na dortu byly průlety nyní ještě prototypu Aero 270 registrace OK-EVA. Její nehlučný turbovrtulový motor a křivky podobné západním strojům vzbudily v nejednom srdci zápal vlastenectví a zvuk vrtule zařezávající se do vlhkého vzduchu působil rozkoš uším pilotovým.

Jako poslední se divákům představila replika BH 1, která prozatím stála v hangáru. Pilot a konstruktér v jedné osobě si nasadil koženou leteckou kuklu, brýle a samozřejmou dlouhou šálu. Několik minut zahříval motor před hloučkem diváků a pak se se slábnoucím rachotem vydal na dráhu letňanského letiště. Ještě nad hlavami diváků proletěla obrovitánská vzducholoď. Tímto úspěšným kouskem skončila létající část a dále se létalo jen na vyhlídkové lety za těžké peníze.

Co k podobným akcím pod českým nebem neodmyslitelně patří, je samozřejmě fundovaný komentátor. Ani tentokrát nezůstával pozadu. Nevyvedla ho z míry ani odpověď pana Pánka na otázku: „Je pravdou, že jsi se opravdu dostal k pilotování u aerolinek?“ „Ano.“ A bravurně si poradil s posloupností čísel, když řekl: „A po úspěšném typu BH 11 následoval několik neméně úspěšných jako BH 5, 6 a 9…“

Komentáře
VěcAutorDatum a čas
PiperFranta5-. -0. 2004, 24: 1
Zobrazit Vše | Přidat nový

Reklama
Pojištění
Za obsah jednotlivých materiálů odpovídají jejich autoři. Obsah © redakce O Životě.cz 2002 - 2006