O Životě.cz
Partnerské weby

Personální ředitelka Vám napíše profesionální strukturovaný životopis na míru pracovní pozici, o kterou se ucházíte. Životopis od nás je zaručeně pozvnánkou na pracovní pohovor. Nezapomeňte ani na motivační dopis díky němu vyniknete mezi ostatními kandidáty. Píšeme profesionální životopisy a motivační dopisy, připravujeme kandidáty na pracovní pohovory.

Naše ikonka
 O Źivotě.cz
Tiráž
O Životě.cz
ISSN 1214-6668
Vydavatel:
Marketer, s.r.o.
Hledání
Zde hledá Jyxo
Přijmeme!
Přijmeme do našeho týmu redaktora či redaktorku na externí spolupráci. Volné vstupy na akce (press screeningy, koncerty, tiskovky atd. atd. atd.), volnost ve výběru témat, možnost seberealizace, není nutná praxe a není ani omezeno věkovou hranicí, důležitý je písemný projev. Práce není finančně honorována. Zn.: Mladý kolektiv :-)
Soutěž!
Soutěžte s námi o dva zcela unikátní kalendáře Simony Krainové Agent 007, nafocené ve stylu Jamese Bonda s touto přední kráskou českého modelingu. Kalendář je neprodejný, ale může viset na stěně právě vám, pokud nám napíšete svá novoroční předsevzetí a to, jak v nich pokračujete, budete pokračovat či případně na čem jste pohořeli. Dva nejlepší příspěvky odměníme Agenty! Piště na redakce@ozivote.cz.
Výherci
S potěšením oznamujeme, že prosincovou soutěž vyhrál pan František Krám z Plzně a slečna Lucie Burovská z Prahy. Oběma gratulujeme a zasíláme jim slíbená DVD Na Stojáka! A co že jste si to přáli nejčastěji k Vánocům? Drtivě převažovaly technické vymoženosti :-)


Víš Tomášku, to si nemůžeme dovolit

autor : Martina Antošová , vydáno : 29. 10. 2004

Před časem jsem brigádně pracovala v jednom nejmenovaném obchodním domě. Práce se zdála být poměrně jednoduchá – předvádění hraček veřejnosti s účelem získat co nejvíce zákazníků. Inu, postavila jsem se tedy za kouzelný stoleček s hračkami a prezentovala, výrobky. Nutno podotknout, že tyto hračky pro děti od tří let se dost odchylovaly od mé představy (naivně jsem totiž věřila, a to patřím vcelku do mladé generace, že se tříleté děti stále rády tulí k medvídkům, vozí panenky v kočárkách nebo hrají pexeso), ovšem každý dle svého gusta, že. Žijeme přeci v 21. století.

O současný trend by ani tak nešlo, technika už dávno převládá v nejrůznějších oblastech. A tak i na mém stolku se vystavovaly hračky vesměs automatické - „na baterky“.

Co mě však šokovalo, byla cena této zábavy pro nejmenší. Otáčející se veverka, co umí rozlousknout oříšek za něco málo před tisícovkou, štěkací pejsek, který tuto částku přesahuje, nebo dětský zábavný počítač, jehož cena směřovala dokonce ke dvěma tisícům. Napadlo mě, kolik lidí zaplatí takovou nehoráznou částku, aby udělalo svým tříletým dětem radost? Nabídla se i podotázka, kolik rodin si může dovolit koupit tuto radůstku?

Lidé s vozíky přicházeli a odcházeli, děti přicházely a zůstávaly. Fascinovaně zapínaly veverku či pejska a pak s prosíkem běžely za rodiči. „Mamí, kup mi ten počítač!“ Většina dospělých své ratolesti odkázala na Ježíška s tím, že si to bude ještě muset hodně promyslet. Vyskytly se však extrémnější případy. Na větu „tati kup to“ tatínek šel a krabici předraženého produktu přidal k nákupu v košíku. Přišla další rodinka, která během 5 minut pro své dítko pořídila rovnou všechny tři hračky. Té dívce bylo určitě víc jak 12 let a své rodiče měla omotané na prstu, stačilo ukázat a zábava za 4000 byla ve vozíku. Proč ne, napadlo mě něco o rozmazlování, ale to není má věc. Trapně mi ovšem bylo hned vzápětí, kdy kolem mého stánku procházela očividně sociálně slabší rodina se třemi dětmi. Ti malí kluci se ani neodvážili podívat, co prezentuji. Jen ten nejmenší, odhadem čtyřletý, koutkem očka se zájmem pozoroval chroustajícího hlodavce. V tu chvíli mě zabolelo u srdce. Ten malý klouček nikdy nepožádá své rodiče o tyto hračky. Ani se neodváží, předem zná odpověď: „víš přeci, že si to nemůžeme dovolit, to by maminka asi musela začít krást“.

Všechno mi to v hlavě proběhlo hodně rychle, a na malého jsem zamávala. „Pojď si zahrát, zkus to.“ Věděla jsem zcela určitě, že tato prezentace nepovede k žádným výdělkům. Ale tato hra pro mě byl jakýsi psychologický boj a zároveň úleva proti nehorázným cenám. Ta radost, kterou jsem viděla v jeho dětských očích a vzpomínka na chladnou rozmazlenou holku, která vždy dostane, co bude chtít, mě donutily hodně přemýšlet. Takovouto brigádu rozdělovací děti na chudé a bohaté už nikdy.

Jediné pozitivum, které mě z „předváděčky“ nehorázně předražených výrobků napadá, je fakt, že díky nim se k hračce poprvé a většinou také naposled dostane i obyčejné dítě z průměrné až sociálně slabší rodiny. Má to ovšem ještě jednu podmínku. Předvádějící nesmí být příliš marketingově strategický a příliš zaměřený na zisk. Kolik jich asi je?!

Komentáře
VěcAutorDatum a čas

K článku nejsou žádné komentáře.

Zobrazit Vše | Přidat nový

Reklama
Pojištění
Za obsah jednotlivých materiálů odpovídají jejich autoři. Obsah © redakce O Životě.cz 2002 - 2006