O Životě.cz
Partnerské weby

Personální ředitelka Vám napíše profesionální strukturovaný životopis na míru pracovní pozici, o kterou se ucházíte. Životopis od nás je zaručeně pozvnánkou na pracovní pohovor. Nezapomeňte ani na motivační dopis díky němu vyniknete mezi ostatními kandidáty. Píšeme profesionální životopisy a motivační dopisy, připravujeme kandidáty na pracovní pohovory.

Naše ikonka
 O Źivotě.cz
Tiráž
O Životě.cz
ISSN 1214-6668
Vydavatel:
Marketer, s.r.o.
Hledání
Zde hledá Jyxo
Přijmeme!
Přijmeme do našeho týmu redaktora či redaktorku na externí spolupráci. Volné vstupy na akce (press screeningy, koncerty, tiskovky atd. atd. atd.), volnost ve výběru témat, možnost seberealizace, není nutná praxe a není ani omezeno věkovou hranicí, důležitý je písemný projev. Práce není finančně honorována. Zn.: Mladý kolektiv :-)
Soutěž!
Soutěžte s námi o dva zcela unikátní kalendáře Simony Krainové Agent 007, nafocené ve stylu Jamese Bonda s touto přední kráskou českého modelingu. Kalendář je neprodejný, ale může viset na stěně právě vám, pokud nám napíšete svá novoroční předsevzetí a to, jak v nich pokračujete, budete pokračovat či případně na čem jste pohořeli. Dva nejlepší příspěvky odměníme Agenty! Piště na redakce@ozivote.cz.
Výherci
S potěšením oznamujeme, že prosincovou soutěž vyhrál pan František Krám z Plzně a slečna Lucie Burovská z Prahy. Oběma gratulujeme a zasíláme jim slíbená DVD Na Stojáka! A co že jste si to přáli nejčastěji k Vánocům? Drtivě převažovaly technické vymoženosti :-)

Recenze : SPIDER-MAN 3

autor : Martin Mazanec , vydáno : 02. 05. 2007

Komiksová nakladatelství Marvel a DC spolu již několik let bojují o špičku v akčních komisech.Obě tyto nakladatelství také mají svoje zlaté legendy,zastupující reklamní značku firmy,za DC můžeme např.:jmenovat Supermana s Batmanem , Marvel by pak určitě zastupovali např.:Spider-man, X-Men nebo Fantastic Four. Jenže ani tak těmto gigantům nesklízí úspěch samotný komiks,jako filmové zpracování,které tedy diváci (v USA hlavně) hltají s otevřeným chřtánem a tak není divu,že producenti ‘‘komiksáků‘‘si tak mnou ruce častěji,než ti ostatní.

Na vrcholu by se právě ve zfilmovaných verzích ještě nějakých pár let zpět určitě pohybovali DCčkáři,jenže Marvel rozjel svojí filmovou revoluci koncem tisíciletí filmem X-Men. Režisér Bryan Singer poté ještě natočil druhý díl,ale svou trilogii nedokončil,neb nedokázal odmítnout nabídce z nejvyšších,vrátit do kin film o muži z oceli,který jsme mohli shlédnout loni.

Marvel tedy přijal režiséra Sama Raimiho (Evil Dead 1,2,3) a i pod dohledem Stana Lee (Spider-Manův stvořitel) začali s natáčením. Příběh o teenagerovi,pokousaném geneticky upraveným pavoukem rázem trhl rekordy kin a okamžitě se začalo pracovat na scénáři pro druhý díl,který byl jen o trochu méně úspěšný než jednička a oba tyto filmy vynesli Columbii cca 1,6 miliardy dolarů.

Už tenkrát se spekulovalo,že Raimi by měl oba díly završit trilogickým koncem,načež kývl a nyní se v kinech můžeme podívat,jak jeho snaha dopadla.

Raimi asi moc pavoučího muže rád nemá,když mu do trojky přichystal hned tři záporné postavy.

Přesně jak jsem si u začátečních titulků myslel,rafinovaně Raimi vyplnil jejich pozadí do černa (první díl modře,druhý červeně).Už začátek vám opět jako minule připomíná (sice prolínaně,ale to nevadí)dějovou linku obou předchozích filmů,aby opět navázal na začáteční hrdinův proslov.Ve filmu Peterovi Parkerovi snad život ani nemůže připadat lepší.Chce požádat o roku svojí milovanou,lidé ho zbožňují.A tak divák čeká na to ALE,které se ale začne dostavovat asi tak až po půl hodině,ve které se zatím toho moc neděje.

Pokud bych měl srovnat očekávání první akce s hladověním,tak vám Raimi narve do úst takový hamburger,že se z toho až zadusíte.Ale v dobrém slova smyslu. Jakmile Harry napadne Petera na motorce a začne vzdušná bitva,uvědomíte si,že nesledujete jen bitku dvou lidí se superschopnostmi. Sledujete i souboj dvou přátel a kamarádů.A nejen to.

Parádní záběry kamery vám naservírujou takovou podívanou,že jste to v životě neviděli.A jestli ano,tak určitě ne v takovém podání.

Už jen tato akce dává zapomenout na onen souboj na vlaku s Ockem, který byl tak vychvalován.

Posléze se na Petera přisaje právě černý symbiont z vesmíru a pomůže Peterovi zvýšit nejen jeho pavoučí schopnosti,ale i negativní psychické vlastnosti.Z Petera se tak stane člověk,který ubližuje nejen svým blízkým,ale i nad svými nepřáteli moc soucitem nemrhá.

V jedničce Peter zápasil s Green Goblinem,ve dvojce mu dělal konkurenta Doc Ock.

Raimi asi moc pavoučího muže rád nemá,když mu do trojky přichystal hned tři záporné postavy. Tou první je tedy již zmiňovaný Harry Osborn, Peterův bývalý kamarád,který na konci minulého dílu našel jak totožnost Spider-Mana,tak i hračky svého otce a chystá se pomstít.Dalším padouchem je Flint Marko,známý jako Sandman. Muž,který říká,že není špatný člověk a tak vlastně jen krade a ubližuje,aby pomohl své nemocné dceři.Muž,který se na útěku před policií zapletl do genetického pokusu s pískem a umí sebe i jen jakoukoliv svou část proměnit v písek. A tady si myslím,že je zrovna ta chvíle,kdy budete na film doslova zírat s otevřenou hubou.Scéna,jak se snad z milionů zrnek písku sestaví dohromady celý Sandman opravdu stojí za to.Četl jsem,jak se právě pro tyto scény musely vymýšlet úplně nové technologie a taky o Raimim,jak tvrdil:,,Jestli jste v kině ještě něco neviděli,je na nás,abychom to tam dostali‘‘.A nekecal :) S pískem si pánové za pultem s efekty opravdu vyhráli,ba ani bych se nedivil,kdyby mi někdo tvrdil,že na něm nechali život.Neméně efektní je ale také černý symbiont,i jeho pohyb nebo přesun z hostitelova těla.A samozřejmě právě s ním se dostáváme ke Spider-Manovu v komiksech úhlavnímu nepříteli – Eddie Brockovi - Venomovi.Toho ztvárnil Topher Grace,který myslím si,zahrál asi nejlépe svou roli ze všech herců.

Opět se setkáme i se starým známým Brucem Campbellem,tentokrát v roli francouzského recepčního,ale někdo by možná mohl Raimimu říct,že pokud za tři díly ani jedna postava nezamění herce,tak pak buď v New Yorku žijou tři lidé (uvaděč wrestlingu – první díl, vybírač vstupenek – druhý díl a právě tento recepční, anebo žije pouze jeden a ten stíhá všechno najednou).Ale nemějme mu to za zlé,vždyť Campbell je skvělý herec a s Raimim se znají hodně dlouho.

Nehledejte po premiéře katolíky v kostele,každý z nás už ví,že všichni se po ní budou modlit k Samu Raimimu.Ten totiž podle mého mínění právě zpracoval tak skvělou adaptaci komiksu,že si o ní DC může jen nechat zdát.

A nakonec se opět setkáme i se samotným stvořitelem Spider-Mana Stanem Lee v jeho tradiční mini-roli.

Tak,jak všechno Peterovi na začátku klape,se stejně začne během děje rozpadat.

Velice dramatické milostné zápletky vyvolává Gwen Stacy (Bryce Dallas Howard),v komiksu první velká láska Spideyho,kvůli které se MJ s Peterem skoro rozcházejí.Do toho se začne vkládat Harry,projevující opětovně svoji touhu po MJ (díl první).

Peter posléze pochopí,že on není ten pravý,kdo by měl být záporák a efektně v kostele se symbionta zbaví.Jaká však náhoda,že zde byl právě i Eddie Brock,kterému zrovna Peter Parker zničil kariéru a ten s radostí (i když se tak na začátku proměny moc netváří:)) symbionta,který Petera také nenávidí,přijme.

Nakonec se ještě spojí se Sandmanem,aby společnými silami Spider-Mana zničili.Ten pochopí,že na tohle sám nestačí.

Nebudu vám lhát,ale finálová bitva proběhla v takovém tempu a rytmu,že z toho mám husí kůži ještě teď.A když už jsme mluvili o vynikajících vizuálních efektech,tak právě tady se sešlo všechno nejlepší v několika minutách.Jako vždy řvoucí dav lidí,vtipný šéf,skvěle běsnící kamera,(již poněkolikáté musím zmínit )nadupané efekty,urputné drama,nařezanou atmosféru,ale hlavně fantastický boj.

Nebudu vám lhát,ale při scéně,kdy Harry přiletí na hoverboardu a Sandmanovi se zapíchne ta krásná dýně-bomba do hlavy,ano přátelé,tady se teprve pose*ete.

Vážení přátelé z DC,takhle se vymetají pavučiny…………..